Templates
Een template is een ander woord voor eigenlijk een sjabloon, omdat een template een voor gemaakte indeling is met kleur foto’s en tekst en hoe het ontwerp eruit komt te zien. Je kan het gebruiken voor het plannen van evenementen of het plaatsten op je website. Er zijn namelijk voor elke soort post, bericht, website of andere media een richtlijn. Een richtlijn met de basisprincipes van hoe zo’n ontwerp er ongeveer uit komt te zien, wat er allemaal in moet komen en op komt te staan. Zo geeft het jouw een idee hoe zo iets eruit komt te zien en hoe je iets vergelijkbaars kunt maken. Daarnaast kun je vele templates gebruiken om tijd te besparen, omdat je dan alleen nog maar naar de inhoud hoeft te kijken van de template. Een indeling maken kost namelijk best veel tijd. Een ontwerp is zo al vaak bedacht voor je. Het geeft dus een invulling aan je desbetreffende project waar je mee bezig bent als bedrijf of particulier. Je kunt het ook zien als een soort raamwerk dat gemaakt is voor je en verschillende elementen bevat. Je kunt zo alles op unieke wijze invullen, maar de indeling blijft hetzelfde. Dit is echter een nadeel van een template, want zo heb je niet volledig een unieke creatie gemaakt.
Gratis templates en betaalde templates
Je hebt tegenwoordig overal templates voor, maar sommige zijn gratis en andere zijn betaalde templates. De betaalde templates zijn vaak templates die je moet kopen eenmalig. Dit zijn meestal templates die veel gewild zijn en extra goed zijn uitgevoerd. Je hebt ook sites waar je als abonnement vorm extra templates krijgt en voordelen om een unieke creatie te maken. Deze websites bieden dan vaak een paar stuks individueel gratis aan, maar voor de rest moet je dan betalen. Ze laten de mensen zo proeven van de mogelijkheden waardoor ze sneller Ambonees krijgen. Het maken van een bepaalde content creatie of website doe je vanwege bereik en publiciteit te krijgen. Free publicity is dan vaak de meest gewilde en de van pas komende content. Deze content is namelijk voor jou en van jou gemaakt door iemand anders zonder ervoor te hoeven te betalen. Dit is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Free publicity
Het krijgen van free publicity is echter lastiger dan je denkt. Je moet namelijk iemand zo verkrijgen om geïnteresseerd te raken over iets van jouw bedrijf, maar dan in een positieve zin. Wil je dat diegene iets creëert of schrijft over jouw bedrijf. Is dit negatief dan werkt dit juist het tegenovergestelde. Dit is dus erg gevaarlijk. Free publicity marketing is op vele plekken aanwezig. Je hebt vooral online free publicity, free publicity op social media en een free publicity artikel. Je hebt daarnaast natuurlijk nog veel meer verschillende vormen van free publicity. Het aantrekkelijk houden van jouw bedrijf en veel publiciteit krijgen die positief zijn is erg goed voor het imago van je bedrijf.
Free publicity voorbeelden
Een aantal voorbeelden van free publicity zijn altijd handig om te weten. Hierdoor begrijp je namelijk beter wat free publicity is. Free publicity voorbeelden zijn een persbericht, een gastblog, een interview over het bedrijf, blogs, vlogs, sociale media berichten, spreken over een event. Het is dus geen reclame. Free publicity voorbeelden zijn alle mogelijke media en website vormen die over jouw als bedrijf gaan en gratis worden rond bezuind.