Tegenwoordig zijn de meeste bedrijven actief op social media en dat is niet zonder reden. Zij hebben al lang het belang gezien van deze sociale platformen. Wellicht liggen bij beginnende onderneming de prioriteiten eerst ergens anders, maar toch moet je vanaf het begin al tijd steken in goede online marketing.

Het publiek meenemen in het groeiproces

Op social media kan alles gedeeld worden en dat zorgt ervoor dat berichten persoonlijk worden. Als bedrijf kun je dit in je voordeel gebruiken. Platformen als Facebook en Instagram zijn ideaal om potentiële klanten nieuwsgierig te maken. Voor beginnende bedrijven is dit zeker een handige manier om mensen langzaam kennis te laten maken met de onderneming. Juist informatie van alle voorbereidingen trekt mensen naar jouw website om ook het uiteindelijke resultaat te bekijken.

Sneller een groter bereik

Hoe komt een nieuw bedrijf snel aan een groot bereik? Ook door social media. Vaak is de aanwezigheid op social media voordeliger en lonender dan adverteren in een krant. In eerste instantie is het sowieso gratis en op een later moment kun je er altijd nog voor kiezen om een advertentie in te kopen in de krant.

Weten wat het publiek wil

Sociale media zijn handig om zelf berichten te delen, maar ook om inspiratie op te doen voor nieuwe projecten of onderzoeken naar research chemicals. Op Facebook en Instagram zijn er genoeg manieren om vragen de wereld in te slingeren om je bedrijf verder te ontwikkelen.

Meer klanten door targeting en retargeting

Hoewel je met sociale media een grote groep mensen bereikt, is het voor de ontwikkeling van het bedrijf ook belangrijk om op zoek te gaan naar gerichte doelgroepen. Als beheerder van een Facebook-bedrijfspagina is het mogelijk om een doelgroep te selecteren voor je advertenties. Dit kan op leeftijd, woonplaats of geslacht. Facebook heeft daarnaast nog een pixel ontwikkeld waarbij je het verkeer naar je website kunt meten en zo de groep die interesse heeft nogmaals te kunnen benaderen met advertenties.

Lees ook:  Hoe kan ik mijn website het best promoten?

Identiteit creëren

Social media kun je een creatieve invulling geven door middel van video’s, foto’s en polls. De tijdlijn of de feed op Instagram bepaalt mede de indruk die kanten krijgen. Zakelijk en rustig staat bijvoorbeeld voor betrouwbaarheid en professionaliteit, terwijl een creatieve feed nieuwsgierigheid opwekt. Vaak is de eerste indruk blijvend en in dit geval is niet de website maar de socialmediapagina de first impression,