Een online marketing funnel is een theorie/model die gebruikt wordt om te kijken hoeveel van de bezoekers van de website daadwerkelijk tot de gewenste actie overgaan. Dit allemaal gebeurd online. Het kan een aanmelding zijn, het kan een aankoop zijn, maar het kan ook een contactmoment zijn. Ben je van plan je eigen website te beginnen? Dan is het zorgen voor een goed verloop erg belangrijk.

Website/webshop

De landingspagina waar de klant op komt moet er zo uit zien dat klanten verder willen kijken en getriggerd worden. Zo moeten alle pagina’s op elkaar aan sluiten, zodat de navigatie van de website gemakkelijk is en de klant uiteindelijk iets koopt bijvoorbeeld. Om zo veel mogelijk conversie te maken is het belangrijk om de stappen die de klant online maakt goed te bekijken en te verbeteren waar nodig is. Ook als bestaande website/webshop is een online marketing funnel van belang om goed te laten verlopen en na een bepaalde periode te onderzoeken en te bekijken. Als voorbeeld gebruiken we hiervoor een tapijtreinigingsmachine webshop.

Bezoekers trekken

Als eerste fase in de online marketing funnel moeten mensen gelokt en getrokken worden naar de website van de tapijtreinigingsmachine. Dit om vervolgens een tapijtreiniger te kopen, een tapijtreiniger machine te kopen, een vloerbedekking reiniger te kopen, tapijtreinigers in te schakelen of om een professionele tapijtreiniger te kopen. Dit doe je door veel marketing gerelateerde berichten te sturen. Je maakt social media post, je stuurt mails, je plaatst berichten, je maakt reclame en nog veel meer. Met deze aandacht en doorklik functies die voorbij komen bij eventueel klanten trek je bezoekers naar de website of webshop. Vervolgens kun je als eigenaar van het bedrijf of organisatie verder gaan met de volgende stap.

Boeien

Bezoekers vervolgens laten boeien op de website is bezoekers interesse te laten wekken. Om interesse te laten wekken is interessante informatie en goed beeld gebruik nodig. Ook foto’s die bezoekers aanspreken zijn van belang. Het moet meteen duidelijk zijn waar de website over gaat en wat je hier kunt doen. Ook het geen waar de bezoeker naar opzoek is moet makkelijk te vinden zijn. Anders haakt deze bezoeker al snel af. Om voor elke bezoeker de juiste informatie te geven zijn er verschillende landingspagina’s ontwikkeld op een webshop. Dit om meer gepersonaliseerde informatie te geven aan de klant. De eerste twee stappen zijn erg belangrijk voor een website. Daarom dat deze hier zijn uitgelegd.

0 CommentsOpmerkingen sluiten

Laat een reactie achter

Wekelijkse Nieuwsbrief

Ontvang de beste templates direct in je mailbox.

Wij beloven geen spam te sturen :)