Wanneer je een design voor je website bent aan het maken of misschien binnenkort gaat laten maken, is het ontzettend belangrijk dat deze website conversie draait. Een website die geen conversie draait, zal de omzet en winst niet verhogen en dat is wel wat je wilt. In dit artikel ga ik je een aantal tips geven voor een website design die conversie draait.

Maak je website technisch in orde

De eerste tip is eentje die best wel voor de hand ligt. Het is namelijk dat de website technisch in orde is. Zorg dat de website functioneert zoals die hoort te functioneren, er moeten geen dode links zijn en het is ontzettend frustrerend wanneer de website niet responsive is. Zorg dat deze zaken in orde zijn en je zult merken dat de conversie hoger zal zijn. Tenslotte moet je ook nog kijken naar de snelheid van je website. Gebruik geen grote bestanden die zorgen voor een trage website. Ook kun je nog een aantal plug-ins gebruiken die helpen bij het sneller laden van een website.

7 seconden

Een gebruiker bepaalt ongeveer binnen zeven seconden of de website relevant is en of er een oplossing wordt geboden op zijn of haar probleem. Binnen deze seconden zoekt een persoon onbewust naar antwoorden op een aantal vragen. Denk hierbij aan zaken zoals het aanbod, waar je bedrijf uniek in is en in welke branche je zit. Bij iedere persoon zijn deze vragen anders, maar er zijn drie vragen waar je altijd antwoord op moet geven. Allereerst is het belangrijk dat een bezoeker meteen ziet wie je bent. Daarnaast is het belangrijk dat iemand ziet wat je doet en tenslotte wil je laten zien wat voor een waarde jij kan bieden aan een potentiële klant.

Neem mensen mee in je verhaal

Wanneer je een lange tekst op een vel papier ziet staan, haak je 9 van de 10 keer al af. Zo werkt dat ook op het web. Probeer je verhaal te versterken met allerlei attributen die leuk zijn om naar te kijken. Maak daarom gebruik van afbeeldingen, titels, grafieken, quotes en andere opvallende attributen. Zorg ook voor goede content, want content is nog altijd king. Op het moment dat jij als dienst “kelder uitgraven” hebt, is het belangrijk dat dit duidelijk gecommuniceerd wordt met de bezoeker. Bouw je content dus goed op en zorg ervoor dat de presentatie hiervan goed is.

Dit waren ze dan, drie tips die de conversie van je website zullen verhogen. Doe er je voordeel mee en probeer ze eens uit! Vond je dit artikel nu interessant? Lees dan meer over waarom je WordPress moet gebruiken en 3 Elementor templates voor jouw entertainment bedrijf.

Lees ook:  5 redenen waarom investeren in online zichtbaarheid belangrijk is
0 CommentsOpmerkingen sluiten

Laat een reactie achter