Als doorsnede online bezoeker heb je het vaak niet in de gaten. De look, feel, kleuren, logo en ga maar door van de site beïnvloeden je keuze in een product meer dan je zelf denkt. En dit is ook het enge eraan, wat je kan zoveel mogelijk van tevoren bedenken van dit gebeurd mij niet en dan is het toch alweer te laat. Het gevoel dat een site op je afstraalt kan je bewust niet veel doen, maar onbewust zorg je er wel voor dat je meer specifiek gericht bent op een plek van de site en wordt jij aan de hand genomen door de website in plaats van andersom. Investeren in dit gevoel en de kleurstelling is dan ook ontzettend belangrijk. Je noemt dit ook wel branding, dus hoe je eigen brand / merk neer om unieker over te komen en niet hetzelfde te doen als de rest. Vaak krijg je op dit moment dan te horen van, ja we zijn een technische bedrijf dus ons boeit dat niet zoveel. Duravert Portacool levert bijvoorbeeld luchtkoelers en turbines aan klanten, zodat de luchtdoorstroom op en top is. Je bedenkt in eerste idee niet hoe erg belangrijk het is om een goed sterk logo te hebben met pakkende kleuren. Toch heeft dit bedrijf laten zien dat wel van belang is.

Hoe verzin je een branding

Om tot een goede sterke branding te komen moet je terug gaan naar de roots van je bedrijf of idee. Wat heeft ervoor gezorgd dat je begonnen bent het ondernemen en je eigen onderneming hebt opgestart. Dit zijn vaak de sterkste basiseigenschappen waarop je kan bouwen om je eigen branding te bouwen. Wil je vrolijk of serieus overkomen? Direct of moet het vaag zijn? Alternatief of iets anders. Dit zijn allemaal keuzes die jezelf moet afvragen of tot de vraag te komen, hoe moeten klanten mijn bedrijf zien.

Hulp bij branding

Gelukkig zijn er in Nederland ontzettend veel bedrijven die andere bedrijven ondersteunen met deze werkzaamheden, doordat het vaak niet zo makkelijk is als het lijkt. Door ook te kijken wat concurrenten doen en hier weer iets innovatiever mee om te gaan zorg jij ervoor dat je er meer uitspringt dan de rest van de groep. Uiteindelijk draait het erom om mooier, sterker, innovatiever en leuker overkomt dan de rest van je concurrenten.

0 CommentsOpmerkingen sluiten

Laat een reactie achter

Wekelijkse Nieuwsbrief

Ontvang de beste templates direct in je mailbox.

Wij beloven geen spam te sturen :)