Tips voor meer verkeer naar je website
Ieder bedrijf met een eigen website wil zoveel mogelijk verkeer naar zijn website krijgen. Hierdoor maak je de kans op conversie een stuk groter. Aangezien het niet altijd even makkelijk is om verkeer naar je website toe te krijgen, geven we hieronder een aantal tips.
Laat zien waar jij voor staat
Het is belangrijk dat de consument weet waar jij als merk voor staat en wat je wilt uitdragen naar de consument. Dit kun je heel goed op een goede homepagina al laten zien. Dit moet ook al duidelijk worden uit de metabeschrijving als men je opzoekt en tegenkomt op Google. Is er geen duidelijke beschrijving van wat jij als merk doet, dan gaat de consument echt niet verder klikken.
Schrijf blogs over je belangrijkste zaken
Het is belangrijk dat de consument ook kan zien wat je verkoopt of waar je over gaat. Het is bijvoorbeeld wel zo handig om een blog over Stuhlkappen te schrijven als je stoeldoppen in Duitsland verkoopt. Als de consument dit niet terug kan vinden zal deze ook nooit meer terug komen.
Maak gebruik van SEO
Als je als merk zijnde nog geen gebruik maakt van SEO, dan raden wij dat zeer aan. SEO is een manier om door middel van content hoger te komen bij zoekmachines. Het is een proces wat tijd nodig heeft, maar waar je als merk enorm veel verkeer uit haalt. Tuurlijk is het hierbij wel belangrijk dat men gefocused te werk gaat en het blijft optimaliseren.
Social media
In een wereld waarbij bijna alles digitaal plaats vindt is het belangrijk om aanwezig te zijn op sociale media. Door aanwezig te zijn op sociale media kun je ook verkeer vanuit sociale media nar je website krijgen. Als consumenten op sociale media zien waar je je mee bezig houdt, kunnen ze het interessanter vinden om naar de website te gaan voor meer informatie.
Mailinglijst
Hierbij gaat het vooral om mensen terug op je website te laten komen binnen een bepaalde tijd. Hierbij verzamel je de emailadressen van consumenten. Daarna probeer je als merk zijnde de consument door middel van nieuwsbrieven naar de website te krijgen. Het gaat er ook om dat de consument terug komt naar de website.