Hoe kom ik van spierpijn af?

spierpijn

Spierpijn, bijna niemand vindt het fijn. Wat de achterliggende reden ook is, je hebt er soms wel tot twee dagen last van. Het kan komen van een intensieve workout, een klein wandelrondje of zelfs van gewoon normaal leven. Hoe dan ook, spierpijn achtervolgd je. Zo gebruiken sommige mensen bijvoorbeeld supplementen voor sneller spierherstel. In deze korte blog geven we je een paar tips en tricks om spierpijn minder pijnlijk te maken of het zelfs te voorkomen!

Rekken en strekken

Dit is zo ongelooflijk belangrijk, ondanks dat het niet veel gedaan wordt in de sportschool cultuur. Rekken en strekken daarentegen is super belangrijk om je spieren enigszins op te rekken zodat deze niet overbelast raken. Een minder overbelaste spier heeft A. een sneller herstel en B. minder kans op blessure. Dus naast spierpijn heeft het ook nog eens een medische functie!

Rust nemen

Rest day is best day, zo simpel is het. Rust nemen doet precies wat je denkt dat het doet, namelijk: het geeft je spieren tijd om te herstellen. Probeer de spiergroepen waar je last hebt na een zware training meer dan één dag rust te geven. Daarnaast is het aan te raden, mits je er een hebt, om een warm bad te nemen op je rustdag. Dit geeft je spieren de kans om te ontspannen!

Drink voldoende water!

Voldoende water is voor veel dingen goed, waaronder een positieve impact op spierherstel! Spieren bestaan namelijk uit 75% water. Drink je te weinig water? Dan krijgen je spieren niet hetgeen wat ze nodig hebben en presteer je ook nog eens minder in de sportschool. Daarnaast helpt water drinken ook met het oplossen van voedingsstoffen in je lichaam. Ben je uitgedroogd? Dan neem je voedingsstoffen een stuk minder goed op. Dat is natuurlijk alles behalve goed.

Lees ook:  Tips voor een duurzame inrichting in je huis

Kan ik trainen met spierpijn?

Ja, dat kan! We raden wel aan om, wanneer je spierpijn hebt, die spiergroep even over te slaan. Hersteltijd is belangrijk. Kies er voor om op je rustdag dus een andere spiergroep te trainen. Zoek op welke oefeningen welke groepen aantikken, zodat je niet indirect je spierpijngroep belast!

Sport je omdat je zelfverzekerder wilt worden? Kijk dan eens hier naar onze tips over hoe je zelfverzekerd over komt! Wil je een andere blog lezen? Bekijk dan: elektrische auto opladen met zonnepanelen.

Uitgelicht

Recent

De perfecte preventieflyer

Evenementenplanner templates

Het creëren van de perfecte trouwuitnodiging: verschillende templates

Typografie in reclame: tips en tricks

© Templatetips
- 2024