Ja.. deze vraag wordt gesteld door heel veel mensen in de online wereld. Het is namelijk zo dat hier duizenden trucjes voor te vinden zijn die ervoor zorgen dat mensen eerder geneigd zijn tot een aankoop. Toch wordt hierbij nooit vermeld dat deze trucjes er ook juist voor kunnen zorgen dat mensen juist niet over gaan te aankoop. Iemand die technologisch best wel voorop loopt kan zo’n trucjes doorhebben, waardoor het vertrouwen beschadigd raakt. Het is en blijft de grote hamvraag van bedrijven die zich online plaatsen voor verkoop of dingen te huren zoals Adrem autoverhuur Limburg. Hoe krijg ik meer klanten puur door mijn website. Het is zo lastig, doordat het soms heel veel invloed heeft op het feit of er meer mensen komen, maar bij sommige sites boeit het ook weer helemaal niks. Ook is het zo dat elke doelgroep, leeftijd en bijna persoon naar andere dingen op zoek is, waardoor er gewoon geen eenzijdig beeld te geven is over het antwoord van deze vraag.

Maar sneller iemand contact op laten nemen?

Zelfs dit kan al lastig zijn, want als je dit te vaag verwerkt op een website dan klikt iemand weg, voordat hij of zij op de goede plek is, maar zet je het weer teveel in beeld dan kan de klanten afgeschrikt worden en kan er zelfs weer ervoor gezorgd worden dat de klanten ook niet meer terugkomen. Wees dus nooit te veel met informatie over contact opnemen of bestellen, maar laat het ook niet te zeer op de achtergrond hangen.

Wat is de trend binnen webshops om mensen in te palmen

Veel webshops en huurbedrijven zetten in op het feit dat mensen nog nergens aan vastzetten op het moment dat ze boeken. Dit is namelijk reden nummer een, waardoor mensen vaak snel wegklikken. Op het moment dat mensen namelijk te snel worden geleid om te betalen is de kans dat er weggeklikt wordt enorm groot. Voorbeelden van mensen nergens aan vast te laten zitten is dan ook Klarna of bij verhuurbedrijven dat je wel al kan reserveren, maar nog niet hoeft te betalen. De laatste trend is om de klant echt bij de hand te nemen door het gehele bestelproces, maar dan weer net niet teveel. Er wordt hier een perfecte balans gezocht van de hulp die iemand nodig heeft, dus vooruit denken, maar het moet niet te pusherig beginnen aan te vallen. Nadat beide zijn doorgevoerd loop je weer een stuk vooruit op de huidige trends van webshops.

0 CommentsOpmerkingen sluiten

Laat een reactie achter

Wekelijkse Nieuwsbrief

Ontvang de beste templates direct in je mailbox.

Wij beloven geen spam te sturen :)