Hoe hoger het bezoekersaantal hoe meer kans dat je potentiële kopers, kopers worden. Het is wel erg belangrijk om als bedrijf een goede positie te behouden op Google. Ongeveer 95% van het internetverkeer komt wel via een zoekmachine terecht op een site.

Houd je website up to date

Zorg dat je website altijd up to date is en niet alleen maar beschikt over informatie dat achterhaald is, zo jaag je klanten snel weg. Je moet er dus voor zorgen dat er regelmatig nieuwe dingen op staan en niet alleen maar nieuwtjes van een aantal jaar geleden. De site moet er ook overzichtelijk en informatief uitzien, zorg dat de nuttige informatie over je bedrijf of organisatie erin zeker vermeld wordt en dat de opmaak van de website ook bij jouw bedrijf past.

Social Media

Er zijn een aantal manieren waarmee jij je website goed kunt promoten en zo meer bezoekers, klanten kan lokken. Eén van de meest gebruikte en gekende manieren om je website te promoten is via Social media. Je kan je website promoten via Facebook, LinkedIn, Instagram of Twitter. Door deze Social mediakanalen is het voor jou mogelijk om specifieke doelgroepen rechtstreeks aan te spreken en meer leads te genereren.

Google Business Pages

Als je vooral lokaal bezig bent met ondernemen dan kan Google Business pages wel een zeer hoge meerwaarde bieden in de zoekresultaten en het zal je ook helpen om jouw doelgroep gemakkelijker te bereiken.

Bloggen

Plaats blogs over jouw producten of diensten of zelfs jouw bedrijf. Je moet je bezoekers blijven informeren in verband met nieuwe inhoud en ontwikkelingen zodat klanten altijd op de hoogte zijn. Vergeet niet dat jouw website het communicatiekanaal is om jouw nieuws meer aandacht toe te brengen. Als de bezoekers van jouw website niks nieuws zullen vinden dan zullen zij de website snel verlaten.

Geef eens iets gratis weg

Het klinkt misschien tegenstrijdig omdat jouw website dient om inkomsten op te leveren maar toch helpt deze techniek. Eens iets weg geven zorgt dat een groot aantal bezoekers steeds jouw website zullen bezoeken en aankopen zullen doen. Denk bijvoorbeeld je overweegt het om aan online yoga te doen maar je twijfelt nogal, als het bedrijf naast je abonnement een gratis yogamat erbij zou geven dan is de kans groot dat jij sneller die aankoop zal voltooien. Vaak leidt dit ook tot vervolgaankopen wat natuurlijk een plus is voor jouw bedrijf.

0 CommentsOpmerkingen sluiten

Laat een reactie achter

Wekelijkse Nieuwsbrief

Ontvang de beste templates direct in je mailbox.

Wij beloven geen spam te sturen :)