Als je een webshop wilt starten in scheerproducten is het belangrijk om goed te onderzoeken waar je klant nou precies naar op zoek is. Natuurlijk kunnen de juiste producten niet ontbreken, maar je zou bijvoorbeeld ook kunnen denken aan een blogpagina waarin je jouw bezoekers tips geeft. Lees verder en ontdek hoe jij de opstart van jouw webshop in scheerproducten kunt aanpakken!

Uitgebreid assortiment

Iemand die op zoek is naar scheermesjes, zal hoogstwaarschijnlijk ook op zoek zijn naar scheerschuim. Het is slim om ervoor te zorgen dat de klant vrijwel alles bij jou in één keer kan bestellen. De meeste mensen shoppen namelijk voor het gemak online en zitten dan niet te wachten om als nog via drie verschillende webshops iets te moeten bestellen. Als je het helemaal goed wilt aanpakken, dan zorg je ervoor dat bijvoorbeeld een uitgebreid product wordt aangeraden bij het tonen van het ene product. Bijvoorbeeld als iemand een scheermes bekijkt, dat als iemand naar beneden scrolt, hij of zij daar bijpassende producten vindt, zoals scheerschuim. Je kunt er ook voor kiezen dit te tonen in het eerste scherm van het winkelmandje.

Blogpagina

Vrijwel iedereen die zich scheert zal er altijd naar op zoek zijn: dé beste tips voor scheren. Plaats dus bijvoorbeeld één keer per week een blog waarin je aandacht besteed aan tips en adviezen. Probeer hierbij niet alleen maar de verkoop van je eigen producten te pushen. Het is begrijpelijk dat je als webshop niet aan bikinilijn laseren doet, maar verwijs dan bijvoorbeeld naar een goede beautykliniek. Je denkt waarschijnlijk: maar dan stuur ik mijn klant toch naar de concurrent? Dat is deels zo. Maar door je volledig in de wensen en behoeften van de klant te verplaatsen, zal hij of zij dit waarderen en jouw toch in het achterhoofd houden vanwege je klantgerichtheid. Hierdoor kunnen ze toch ooit nog eens terugkeren naar jouw webshop of iemand anders jouw bedrijf aanraden.

Wekelijkse Nieuwsbrief

Ontvang de beste templates direct in je mailbox.

Wij beloven geen spam te sturen :)